Bude Battlefield 6 fungovat na Steam Machine? Valve doufá, že nové zařízení otevře debatu o anti-cheatu na úrovni jádra

Bude battlefield 6 fungovat na steam machine valve doufa ze 1762977636608

Valve představilo Steam Machine — nový plug-and-play počítač se SteamOS, který je dalším krokem společnosti do oblasti hardwaru. Valve také doufá, že právě tento přístroj pomůže vyřešit problém s posledními hrami, které na jejich platformě nejsou kompatibilní.

Při hardwarovém preview se redakce ptala, zda se něco posunulo v otázce podpory her, které vyžadují anti-cheat na úrovni jádra, aby běžely na Linuxovém SteamOS. Anti-cheat používaný v titulech jako Valorant nebo Battlefield 6 se v Linuxovém prostředí nedá emulovat, a proto tyto hry na SteamOS často ani nespustíte. Zástupce Valve k tomu uvedl:

„I když Steam Machine také vyžaduje zapojení vývojářů, aby anti-cheat povolili, myslíme si, že motivace k podpoře anti-cheatu na Machine bude vyšší než u Decku, protože očekáváme, že na něm bude více lidí hrát multiplayer. Nakonec tedy doufáme, že uvedení Machine změní rovnováhu kolem podpory anti-cheatu a zvýší její dostupnost.“

Problém s cheaty v online multiplayeru tu byl prakticky od začátku onlinových her a Valve velmi dobře zná potíže s jejich potíráním. Jako tvůrci Counter-Strike 2 mají Valve svůj systém VAC Live, který monitoruje hry a uděluje tresty, přesto ale i oni zápasí s neustále se zdokonalujícím trhem cheatů.

VAC Live není anti-cheat na úrovni jádra (to znamená, že nemá přístup na nejnižší úrovně systému), zatímco některé jiné firmy jako EA nebo Activision Blizzard nasadily bezpečnostní řešení, která lze považovat za invazivnější, aby cheaty potlačily. To, že Steam Machine bude samostatné zařízení dedikované hraní podobně jako herní konzole, by mělo podpořit další investice a diskusi o tom, jak bojovat proti podvodníkům, aniž by se vylučovala rostoucí skupina Linuxových hráčů — podle Steam Hardware Survey tento měsíc používá Linux přibližně 3 % uživatelů (MacOS 2 %, Windows 95 %).

Steam Machine tak může změnit rovnice kolem podpory anti-cheatů na Linuxu tím, že nabídne vývojářům silnější důvody pro implementaci řešení, která umožní spouštět více multiplayerových her i na SteamOS.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net