„Velmi nás potěšilo vidět, jak se komunita bouří proti AI“ – tvůrce PUBG Brendan Greene se distancuje od kontroverzního „AI first“ postoje investora Krafton

Velmi nas potesilo videt jak se komunita bouri proti ai tvur 1763399655909

Brendan Greene, tvůrce PUBG známý pod přezdívkou PlayerUnknown, řekl, že ho potěšilo, když viděl, jak se hráčská komunita postavila proti používání generativní AI při tvorbě her.

V rozhovoru reagoval na otázky, zda jeho studio PlayerUnknown Productions využívá generativní AI pro technologii generování světů, na které momentálně pracuje — technologie, o jejímž budoucím cíli Greene mluví jako o možnosti vygenerovat planety velikosti Země, na kterých by mohly hrát miliony lidí.

„Nepoužíváme LLM (velké jazykové modely), takže z toho nečekáme velký odpor,“ uvedl Greene. „Takové modely mají své využití, ale už v šedesátých a sedmdesátých letech existovaly chatboty, které řešily podobné věci. My budujeme systémy, které mají umožnit umělcům tvarovat světy tak, jak chtějí. Je to jako orchestr: můžeme být houslistou, nebo dirigentem, kdy víte, co vše dělá jednotlivý nástroj, a jen pár pák nastavíte a svět se rychle vytvoří.“

„Velmi nás potěšilo vidět, jak se komunita bouří proti AI,“ dodal. „Je dobré vidět, že hráči říkají: ‚Ne — pokud to nevytvořili umělci, nechci to vidět.‘ To je skvělé. Nejsem proto příliš znepokojený, protože si myslíme, že technologii používáme správně: abychom umožnili rychlejší tvorbu světů, ne abychom brali práci umělcům.“

Greeneovy výroky získávají ostřejší kontext díky vazbám jeho studia na korejskou společnost Krafton, která nedávno oznámila kontroverzní přechod na firemní strategii „AI first“ a spustila období dobrovolných odchodů pro zaměstnance, kteří s tímto směrem nesouhlasili. PlayerUnknown Productions vzniklo jako tým „special projects“ v rámci Kraftonu poté, co Greene v roce 2019 odešel z projektu PUBG.

„To, co jsme dělali v oddělení special projects, byla první část toho, na čem teď pracujeme v plánu tří her,“ vysvětlil Greene. „To byl začátek PlayerUnknown Productions a po několika letech jsem požádal o samostatnou cestu — podpořili nás a vzniklo PlayerUnknown Productions.“

K důležité informaci patří, že Krafton zůstává menšinovým investorem PlayerUnknown Productions. Proč by jinak investoval do studia a technologie, kdyby to neodpovídalo jeho budoucím cílům? Greene ale zdůraznil, že operace studia jsou oddělené.

V následném e-mailu upřesnil: „Jako plně nezávislé studio nejsou naše cíle ovlivněny zvolenou strategií Kraftonu. I když Krafton zůstává menšinovým akcionářem, jejich interní operace jsou od našich odděleny od roku 2021. Project Artemis a náš plán tří her vyvíjíme nezávisle a pracujeme na nich už delší dobu. Provádíme technologický výzkum v oblastech jako strojové učení, abychom dali umělcům nástroje pro generování světů ve větším rozsahu využitím lokálního GPU výpočtu. Naším cílem je používat technologii k řešení problémů měřítka, aby si hráči mohli užít větší a více vznikající světy.“

„Naše celkové cíle v PlayerUnknown Productions nejsou ovlivněny strategií Kraftonu.“

Plán tří her už je do značné míry rozjetý. První titul, Prologue: Go Wayback!, vychází v early access 20. listopadu. Jde o survival a orientační hru, kde jde o přežívání v divočině — odolávat počasí, nezemřít hladem ani podchlazením — a přitom jde hlavně o demonstraci generování terénu na úrovni světa. Hra během chvíle vytvoří jedinečný a detailní svět, který se při každém spuštění liší.

Druhá hra, na které studio pracuje, bude týmový multiplayerový střílečka — návrat do žánru, ve kterém měl Greene obrovský úspěch s PUBG. Třetí hra přidá další vrstvy a nástroje do základní technologie tak, aby ji ostatní mohli používat — plánovaně jako bezplatnou open source technologii.

Podívejte se na oficiální trailer k Prologue: Go Wayback! níže:

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net