Ubisoft odhalil Teammates, experimentální výzkumný projekt poháněný umělou inteligencí, jehož cílem je „prohloubit herní zážitek“.
Společnost uvádí, že jde „o něco víc než o mluvení“ — projekt má dodat hloubku hratelnosti tím, že přesahuje klasické AI chatboty a promění NPC v opravdové spoluhráče v rámci střílečky z pohledu první osoby.
Podle Ubisoftu se Teammates točí kolem mechanik FPS: hráči převezmou roli člena odboje v dystopické budoucnosti a mají za úkol projít nepřátelskou základnou a najít pět chybějících členů svého týmu. V krátké hratelné úrovni musí hráči získat poslední vzpomínky těch, kdo šli před nimi, aby odhalili jejich osud, přitom čelí jednotkám nepřátel.
Kromě hlasového asistenta Jaspara je hráčovi po boku dvojice NPC členů týmu — Pablo a Sofia — kteří také využívají nové rozšířené schopnosti.
Hlasový asistent Jaspar umí označit nepřátele nebo předměty, poskytnout informace o příběhu a světě, měnit herní nastavení „za běhu“ nebo dokonce hru pozastavit — a to vše prostřednictvím jednoduchých a přirozených hlasových instrukcí.
Ubisoft dodává, že Jaspar je více než jen nástroj: jedná se o dynamickou a reagující postavu v rámci příběhu. Základní systémy dokážou zpracovat informace dostupné v prostředí Teammates, vnímat kontextové nápovědy a interpretovat i přizpůsobit se hlasovým vstupům a akcím hráče.
Podívejte se na tweet, kterým Ubisoft projekt oznámil:
?ref_src=twsrc%5Etfw">November 21, 2025Today we’re unveiling Teammates, an AI-driven research project exploring how new tech can deepen the player experience.
More than just talk, this brand-new experiment adds depth to gameplay by going beyond AI chatbots and turning NPCs into real teammates. Find out more:… pic.twitter.com/SyISwjJ5af
Hráči mohou přímo řídit — nebo „chatovat“ — i s NPC spolubojovníky Sofií a Pablem.
„Naše rané experimenty ukázaly, že hráči se s AI řízenými NPC a konceptem hlasového asistenta rychle spojili,“ uvedl ředitel gameplay GenAI Xavier Manzanares. „Jaspar pomáhal hráčům, když se ztratili nebo nevěděli, co dělat, mohl přistupovat do menu a nastavení, vyprávět víc o světě a příběhu. Začali jsme mít Jaspara opravdu rádi a viděli jsme, jak by takový systém mohl být zajímavý pro různé typy her.“
„Tato technologie otevírá dveře novým, personalizovaným zážitkům,“ doplnil ředitel pro data a AI Rémi Labory. „Vstupy hráčů formují reakce postav v reálném čase, což tradiční vývoj nedokáže. Navíc dodáváme kompletní pipeline — zkušenost vede hráče od uvedení až po debrief — což je v tomto rozsahu poprvé.“
Tým zároveň přiznává, že je si vědom kritik vůči AI ve hrách, a zdůrazňuje, že cílem není nahradit kreativce, ale najít způsoby, jak jejich práci vylepšit kombinací síly technologie a lidské kreativity a důvtipu, které jsou pro tvorbu her klíčové.
Narrativní ředitelka Virginie Mosser uvedla, že zpočátku „jsme měli stejné obavy jako mnoho dalších“, ale rychle zjistili, že jde o opak od odebírání lidského prvku. „My stále píšeme příběh a osobnosti postav, ale místo pevně daných vět vytváříme ‚ploty‘, v rámci kterých mohou NPC improvizovat v souladu s mantinely lore a motivací, které jim dáme. Mohou improvizovat, ale my stále nastavujeme pravidla a řídíme příběh a postavy.“
Ubisoft dodal, že Teammates už prodělal uzavřený playtest s několika stovkami hráčů. Projekt bude i nadále testovat a rozvíjet technologii — vyvíjet nástroje a sbírat důležité reakce a návrhy od reálných hráčů a tvůrčích týmů uvnitř Ubisoftu, aby systémy vylepšili a rozšířili, s filozofií, že v centru práce stojí lidská kreativita, důvtip a zvědavost.
Tato zpráva přišla krátce poté, co Ubisoft dočasně pozastavil obchodování s akciemi, což vyvolalo spekulace v odvětví. Společnost později potvrdila, že šlo o problém s novými auditory, přestože se objevily dohady o možném větším převzetí.
Podívejte se také na video recenzi Assassin’s Creed: Shadows od Eurogameru:
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net