Skyblivion – ambiciózní a dlouho očekávaný mod, který kompletně převádí The Elder Scrolls IV: Oblivion do enginu Skyrimu – se nestihne v původně avizovaném roce 2025, potvrdil tým vývojářů. Projekt se nově očekává v průběhu příštího roku.
Skupina TESRenewal oznámila cíl vydání pro rok 2025 už v roce 2023, nicméně v novém updatovém videu vedoucí projektu Rebelzize přiznal zpoždění a vysvětlil, že tým před sebou má „několik posledních výzev, které si vyžádají trochu více času“.
Podívejte se na nové update video:
„Tohle víme už delší dobu,“ pokračoval Rebelzize, „ale nechtěli jsme oznamovat odklad, aniž bychom současně nesdělili naše aktuální plány a ambice ohledně vydání projektu.“ Zbytek osmiapůlminutového videa proto podrobněji ukazuje současný stav úprav a Rebelzize zdůrazňuje, že mnoho částí je už „ve skvělé kondici“.
Mapa světa Skyblivionu je podle tvůrců „stoprocentně hotová“ a tým dokonce zveřejnil interaktivní satelitní verzi mapy pro bližší prohlídku. Všechny hlavní questové dungeony, které byly pro projekt předělány, jsou dokončené a zbylé náhodné dungeony jsou „většinou hotové“.
Interiéry domů, obchodů, hradů, stájí, hostinců a kaplí jsou také hotové, zbývá ale ještě dotáhnout Imperiální město, než budou moci být všechny lokace považovány za finální. Zdá se, že Imperiální město – které stále čeká na finální assety – představuje poslední větší překážku mezi dokončenými lokacemi. Ostatní města jsou hotová a studio věří, že všechny lokace budou uzavřeny do konce tohoto roku; poté se tým zaměří na doladění úkolů, navmesh a QA s příchodem roku 2026.
Ve 3D modelování je hotová většina zbraní, zbrojí, oblečení, rostlin, drobností i architektonických assetů, takže modeláři mají před sebou už jen pár nízkoprioritních položek. Práce na uživatelském rozhraní pokračují – tým přechází k rozhraní více podobnému Skyrimu – a mechaniky hry podle vývojářů dělají „pevné pokroky“ při zlepšování herního zážitku na základě interní zpětné vazby. Většina klíčových systémů by měla být dokončena do konce roku a cílem je následně otevřít Skyblivion pro širší playtestování. Tým se nicméně potýká s problémem u kinematických sekvencí a hledá dobrovolníky na dokončení jedné větší scény.
Jakmile bude odvedena hlavní práce, Rebelzize uvádí, že cílem je věnovat „co nejvíce času leštění, balancování a opravám“ před vydáním. A tyto práce pravděpodobně budou pokračovat i po release, kdy budou řešit problémy objevené hráči. Plánuje se také rozsáhlá podpora po vydání – vývojáři doufají, že přidají uživatelský obsah, původní DLC z Oblivionu jako Shivering Isles a Knights of the Nine a další funkce, mezi něž patří tvorba kouzel, reskiny UI ve stylu Oblivionu, dynamické dungeony, rabování hrobek, větší variace tvorů, společníci a najmoutelní postavy, více unikátních zbraní a zbrojí, další unikátní kouzla a další rozšíření.
Jedna dříve zvažovaná funkce, která se do vydání nedostane, je boji pod vodou. Ačkoliv ji tým dokázal „částečně rozchodit“, rozhodli se ji vypustit kvůli konfliktům s animačními mody a dalším technickým problémům. Naděje na její pozdější návrat ale stále existuje.
„Děkuji vám všem za vaši neustálou podporu tohoto ambiciózního projektu, který jsem začal před více než deseti lety,“ uzavírá Rebelzize. „A opravdu, upřímně se nemůžu dočkat, až Skyblivion dostanete do rukou.“ Po dnešním oznámení o odkladu se teď očekává, že mod vyjde někdy v příštím roce.
Porovnání videa (Will Skyblivion really be better than Oblivion Remastered?):
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net