„V mnoha případech je to doslova dvojnásobek“ — Path of Exile 2 dostane výrazný výkonový boost, obzvlášť na PS5 a Xbox Series S/X

V mnoha pripadech je to doslova dvojnasobek path of exile 2 1764878459577

Akční RPG Path of Exile 2 čeká napříč platformami výrazné zlepšení výkonu — přínos by měl být zvlášť znatelný na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series S/X.

Tento nárůst plynulosti vzniká úpravou kódu hry, která jí umožní efektivněji využívat vícejádrové CPU. Vývojáři ze studia Grinding Gear Games to vysvětlili během tiskové prezentace, které jsme se zúčastnili.

„Hlavní problém je zatížení procesoru,“ řekl spoluředitel hry Mark Roberts. „Abychom na to zareagovali, mnoho věcí jsme optimalizovali a hodně jsme pracovali na tom, aby hra využívala více jader CPU. Měli byste vidět snížení výkyvů snímkové frekvence a alespoň o 25 % vyšší průměrné FPS. Zejména na konzolích to dělá velký rozdíl.“

Tohle odhadované zlepšení o 25 % je podle nás ale spíš zdrženlivé tvrzení. Po prezentaci jsme si v rozhovoru povídali s druhým game direktorem Jonathanem Rogersem, který dodal kontext.

„Důvod, proč jsme zmínili konzole konkrétně, je ten, že obvykle mají pomalejší CPU,“ vysvětlil Rogers. „To znamená, že na konzoli narazíte na výkonové problémy v endgame častěji než hráči na PC. A navíc u konzolí hardware nemůžete upgradovat — je to, jak to je. Proto musíme zajistit, aby to v každé situaci fungovalo dostatečně dobře. Proto to konkrétně zmiňujeme.“

„Řekl bych, že je to podhodnocené. Byl jsem ochotný slíbit 25 %, protože vím, že toho rozhodně dosahujeme, ale upřímně — v mnoha situacích je to doslova dvojnásobek.“

Podobné změny se přirozeně projeví i na Steam Decku. Když už byla řeč o handheldech, ptali jsme se, zda studio uvažuje o verzi pro Switch 2. Rogers odpověděl, že to bylo několikrát navrženo, ale momentálně to není priorita — engine tým je malý a mají před sebou podporu více platforem, takže případné portování na Switch 2 by přišlo až poté, co budou spokojeni s výkonem na ostatních systémech.

Podívejte se na oficiální trailer:

Tento výkonový upgrade dorazí spolu s dalšími změnami 12. prosince v rámci čtvrtletní aktualizace. Aktualizace mimo jiné přinese novou třídu druidů a novou ligu se světovým módem, který obsahuje podzemní chrám, jenž si hráči budou skládat sami — inspirace pramení z nezávislé hry Loop Hero.

Kromě zlepšení výkonu potěší hráče i menší, leč významná úprava týkající se Delirium mlhy. Komunita na subredditu hry je zaplavena memy o tom, že mlha zamezuje viditelnost — vývojáři na tyto stížnosti zareagovali a mlhu „výrazně“ tlumí, jak řekl Rogers. Mlha zůstane, protože patří k zážitku z Delirium světů, ale její provedení se změnilo tak, aby byla méně obtěžující.

Rogers k tomu doplnil, že problém způsobovala mechanika Instilling, která byla v praxi povinná, protože dávala jen výhody. V důsledku toho bylo prakticky nutné ji zapínat na každé mapě, což vedlo k tomu, že byly všechny mapy zahalené šedivou mlhou. První krok tedy byl instilling jako povinnost odstranit. Nicméně Delirium jako liga chce mít svou jedinečnost, takže úplné zrušení mlhy by tento režim znehodnotilo. Výsledek je kompromis: instilling už není povinný a když Delirium nastane, mlha je nyní mnohem jemnější a méně rušivá.

Path of Exile 2 je momentálně v early accessu na PC, PS5 a Xbox Series S/X. Plné vydání 1.0, které doplní všech šest Aktů kampaně, je pravděpodobně naplánované až na pozdější období příštího roku.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net