Glen Schofield, zakladatel studií Striking Distance a Sledgehammer, se veřejně vyjádřil ke nedávnému prodeji jeho bývalého zaměstnavatele EA a přirovnal to k dřívějšímu převzetí Activisionu. Celkově to pro něj byla „sladko-hořká“ kapitola, která mu připomněla, jak se v posledních letech proměnila tvář vydavatelství, jež formovala herní průmysl posledních dvou dekád.
Na LinkedIn Schofield připomněl, že strávil značnou část své kariéry právě v těchto firmách a že pozorovat, jak ustupují ze své role dominantních vydavatelů a školitelů talentů, je pro něj emotivnější, než čekal. Podotkl, že obě společnosti významně přispěly k formování řady profesionálů a kariér v oboru — včetně té jeho vlastní.
Schofield o EA mluvil jako o „pečlivě organizovaném, disciplinovaném prostředí“, které od člověka vyžadovalo, aby se přizpůsobil úrovni místnosti. Kontroly franšíz prý neznaly zkratky ani hádání — šlo o detailní rozbory, které hráčům i tvůrcům nechávaly jasnou představu o tom, kde stojí. Schofield popsal, že z takových porad odcházíte s jistotou, jak na tom projekt je.
Activision podle něj zase představovalo „bouři A-typů“, hlasité a vášnivé porady, často téměř chaotické, kde se lidé přerušovali, položili ostré a zaměřené otázky, a jednání se pravidelně protahovala. Přesto to všechno mělo stejný cíl: posunout hru kupředu. Jednohodinové meetingy, které se protáhly na dvě a půl hodiny, mu přišly jako dobře investovaný čas.
Schofield svůj post zakončil uznáním, že ačkoli změny mohou působit smutně, přinášejí i příležitost: noví lídři, nová studia a noví vydavatelé určitě někdo zaujme uvolněné místo. Doufá, že ti, kdo převzít štafetu, budou stejně jako EA a Activision vést, učit a investovat do talentu — protože obě firmy nastolily laťku, která mnohé posouvala dál.
Ze srdce poděkoval EA a Activision za roky práce a za to, kým mu tyto zkušenosti pomohly stát se.
V jiných souvislostech se Schofield letos objevily zprávy, že prý „už volal“ novým majitelům EA v naději, že by mohl pracovat na pokračování série Dead Space. Schofield byl výkonným producentem první hry Dead Space z roku 2008; později stál za duchovním nástupcem The Callisto Protocol, který vznikl ve Striking Distance Studios v roce 2022. Po finančním neúspěchu The Callisto Protocol studio opustil v roce 2023.
Na LinkedIn také dříve přiznal, že financování jeho posledního projektu nevyšlo, a naznačil, že by to mohl být jeho poslední titul, což naznačuje těžkost současného herního byznysu i pro zavedená jména.
Podívejte se na ukázku z Dead Space Remake níže:
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net