Megabonk dostal „Spooky Update“ právě včas na svátky — nová mapa, postava a další věci

Megabonk dostal spooky update prave vcas na svatky nova mapa 1765803699576

Pro fanoušky Megabonku je podzimní hrůzovláda na řadě — tvůrce aktualizace sázel na strašidelnou atmosféru. „Spooky Update“ měl původně vyjít v menším rozsahu kolem Halloweenu, ale solo vývojář Vedinad se rozhodl, že to chce udělat větší, a s rozrostlým rozsahem rostla i práce. I když aktualizace dorazila později, než se plánovalo, je teď k mání.

Kromě obecného ladění a oprav (třeba opravy problému, kdy u předmětu Giant Fork nefungoval Megacrit), přináší update nové předměty, novou postavu a novou mapu.

Můžete si přečíst kompletní poznámky k záplatě, které sdílel Vedinad, níže:

Nový obsah

  • Nová mapa
  • Nová postava
  • Nová zbraň
  • Nové předměty
  • Noví nepřátelé a bosové
  • Nová odměny a výzvy (achievements a challenges)

Hra

  • Provedeno mnoho vylepšení výkonu (FPS) v pozdních fázích hry

Opravy chyb

  • Opraveno, že u Giant Fork nefungoval Megacrit
  • Opraveno, že šlo koupit předměty, které nebyly odemčeny
  • Opraveno, že Frost Walker resetoval průhlednost při změně rychlosti útoku
  • Opraveno, že Holy Book nebyl ovlivněn nastavením Particle Opacity
  • Opraveno zvláštní hlášení při pokusu o „ohřátí“ předmětu, který už dosáhl maximální mezní hodnoty (např. Overpowered Lamp)
  • Opraveno „chování“, kdy bylo možné využít celou mapu při Blind Challenge
  • Opraveno, že po teleportu do dalšího patra šlo resetovat a tím si nechtěně ponechat postup a nezamířit do dalšího patra
  • Opraveno chybové hlášení při tom, když jste vyhnali všechny předměty kromě jednoho určité rarity a pak promluvili s postavou (shady guy)

Nastavení

  • Nové herní nastavení: Advanced Settings — zpřístupní určitá nastavení, která většina hráčů nepotřebuje. Ve výchozím stavu vypnuto, aby se nemátlo nové hráče.
  • Nové herní nastavení: Shrine Counter — ukazuje, kolik jednotlivých svatyň je dostupných a kolik jste jich už využili
  • [Advanced] Nové nastavení: Show HUD — zobrazit nebo skrýt HUD
  • [Advanced] Nové nastavení: Skip Chest Animation — přeskočí animaci truhly. Pozn.: Při zapnutém nastavení nebude možné z truhly banishovat předměty.
  • [Advanced] Nové nastavení: Skip Portal Animation — přeskočí animaci spawnování portálu (v 1. fázi)
  • [Advanced] Nové nastavení: Enable Silver Pots — zapnout/vypnout stříbrné nádoby (může ovlivnit Ghost Item v shambles)
  • [Advanced] Nové nastavení: Show Item Feed — zobrazí přehled sebrných předmětů na levé straně obrazovky

Vyvážení

  • Opraven exploit „caveman“, kdy se dalo schovat v jeskyních a nepřátelé se poblíž nerodili nebo k vám nemohli dojít
  • Zvýšeno minimální pasivní odměňování Diceheads (0.02 → 0.04). Jeho pozdní level-up odměny budou tak dvakrát vyšší, nemělo by to být přešlechtěné
  • Chunkers nyní začínají s jedním dalším projektilu
  • Amog Passive nyní zvětšuje svůj dosah s každým levelem — od 4 do 12 přes 220 úrovní. Dříve byl pořád jen 4. Navíc získává 1 % Poison Damage za úroveň
  • Calciumův pasiv byl mírně upraven. Místo ztráty poloviny hybnosti při zásahu nyní ztrácí asi 25 %, což se s vyšší úrovní postupně snižuje. Na maxu (úroveň 110) ztratíte asi 6,6 %
  • Cursed Grabbies má nyní limit spouštění (proc per tick) 250. Podobné předměty (Spicy Meatball, Ice Cube apod.) už mají limit 50. Cílem je zlepšit FPS — pro velmi pozdní fázi hry to může představovat malé oslabění Cursed Grabbies
  • Poison Flask — zvýšena počáteční rychlost projektilu z 12 → 16
  • Dragon’s Breath — rotace nyní o 200 % rychlejší a automaticky cílí na nepřátele místo sledování rotace hráče. Poškození 15 → 16, trvání 1s → 1,5s a nabídka upgradu poškození 3 → 4
  • Noelle pasiv dává méně velikosti na úroveň: 1 % → 0,75 %, a poškození, které získá za zmrazeného nepřítele, bylo trochu sníženo: 2 % → 1,5 %
  • Maximální stříbrný multiplikátor v Final Swarm se změnil z 16× → 8×. Hráči měli příliš mnoho stříbra, takže tak vysoký multiplikátor nedával smysl. V budoucnu by bylo fajn přidat funkce, které stříbro využijí, zatím není jasné jaké
  • Proti „létací“ metě: duchové ve Final Swarm začnou zvyšovat rychlost po uplynutí 20 minut. Také obecně může být nepřítel omráčen nebo zmrazen jen 15× (CC cap), než získá imunitu. Po tomto updatu začne od 20. minuty tento CC limit postupně klesat, až nepůjde nepřátele omráčit nebo zmrazit vůbec.

Console

  • Stiskem F10 otevřete konzoli
  • V současnosti se hlavně používá pro nastavení konkrétního seedu do dungeonu (užitečné např. při speedrunech)
  • Zadejte „help“ v konzoli pro zobrazení všech příkazů a návodu, jak je používat

Megabonk se nedávno dostal do médií také kvůli tomu, že Vedinad stáhl hru z nominace na The Game Awards v kategorii Debut Indie Game. Přiznal, že Megabonk ve skutečnosti není jejich debut — několik let už vyvíjel hry pod jinými názvy studií.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net