Art director Arc Raiders Robert Sammelin promluvil o tom, jak funguje matchmaking v tomto extraction shooteru, a potvrdil, že chování hráčů je jedním z faktorů v poměrně „komplexním“ procesu párování do online zápasů.
Při rozhovoru pro PC Gamer na The Game Awards Sammelin uvedl, že systém je poměrně složitý: „Bez zbytečných podrobností — je to dost komplexní. Analyzujeme chování a párujeme podle toho.“ Když ho požádali o upřesnění, odmítl se do toho hlouběji pouštět a zasmál se.
Místo toho se rozhovor stočil k obecnější pasivitě hráčů a tomu, jak tým Embark zjišťuje chování z dat z telemetrie. Sammelin vysvětlil: „Máme čísla, kolik hráčů někoho vůbec srazilo, a v celkovém měřítku byla překvapivě nízká. Navíc je velký rozdíl mezi hraním ve čtyřčlenném týmu a hraním sólo — otevírá to zcela odlišné zkušenosti, podle toho, jak se rozhodnete hru od začátku uchopit.“
Podle něj jsou data z telemetrie neocenitelná: „Data jsou skvělá, množství telemetrie nám hodně pomáhá zjistit, co bychom měli řešit, ladit nebo upravovat. Kombinace dat a vnitřních předpokladů je k nezaplacení při ladění a balancování. A to budeme dělat kontinuálně.“
Podívejte se na video Eurogameru o Arc Raiders:
Arc Raiders si od vydání dříve v tomto roce vysloužilo pověst hry s relativně „pacifistickými“ hráči. Někteří dokonce tvrdí, že PvP hráči narušují zážitek ve hře, která stojí právě na napětí mezi PvP a PvE prvky. Eurogamer kvůli tomu dokonce oslovil i sociologa, aby prozkoumal dynamiku mezi přátelskými hráči a těmi, kteří hru hrají tak, jak ji designéři zamýšleli.
Bez ohledu na to, na které straně spektra se hráči nachází, v Arc Raiders je momentálně dost obsahu. Dnes byla do hry přidána zamrzlá verze mapy a probíhá vánoční komunitní událost, která zve ráidery ven sbírat bobule pro sváteční sezónu.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net