Dva z hlavních tvůrců hry Dispatch říkají, že herec z Breaking Bad Aaron Paul by se do projektu pravděpodobně nepustil, kdyby věděl, kolik práce ho to bude stát.
Aaron Paul hraje hlavní postavu Roberta, tedy hráčovu postavu, a je v podstatě přítomný v celé hře. Jeho herecký závazek proto nebyl zanedbatelný.
„Bylo to vyčerpávající,“ řekl nám vedoucí narativního týmu Pierre Shorette nedávno. „Báli jsme se, že s námi už nikdy nebude chtít pracovat, protože to trvalo tak dlouho. Bylo to jako pomalé mučení — občas kapka. Po osmi týdnech, kdy jsme se neozvali, mu zavoláme: ‚Hej, potřebujeme tě na čtyři hodiny.‘ A on si řekne: ‚Kurva, myslel jsem, že už je po tom.‘ Museli jsme ho postupně vracet zpátky během dvou let, protože je ve hře prakticky po celou dobu.“
„Myslím, že kdyby věděl, co ho to čeká,“ doplnil režisér hry Nick Herman, „tak by do toho nešel.“
„Určitě by řekl ne,“ souhlasil Shorette. „Určitě.“
Podívejte se na video:
Původně studio AdHoc zvažovalo, že by roli Roberta mohl hrát Rahul Kohli. Nakonec však jejich castingový režisér navázal dobrý vztah s Aaronem Paulem a ten podle Shoretta na scénář zareagoval. Paul měl navíc zkušenost s temnější animovanou komedií BoJack Horseman, která s Dispatchem sdílí určitý tóny, a právě to ho prý zaujalo. „Bůhví, co by hra byla bez něj teď,“ dodal Shorette.
Shorette také prozradil, že s Paulem mluvil relativně nedávno, kolem vydání Dispatchu na podzim. „Řekl jsem mu: ‚Hele, cítím se prázdný. Jsi slavný a úspěšný — cítíš se někdy takhle?‘ A on mi okamžitě zavolal. Bylo to takové bratrské gesto.“
Během téhle konverzace mu Paul řekl, že ho ve Francii zastavovali fanoušci, kteří si Dispatch zahráli a byli nadšeni z jeho výkonu. Podle Shoretta Paul dokonce přestěhoval do Francie a několikrát ho na pařížských ulicích oslovili. „Stává se mu to pořád,“ vysvětlil Shorette, „ale obvykle mu někdo křičí ‚bitch‘ přes ulici kvůli Breaking Badu. Teď mu lidi říkali: ‚Miluju tě v Dispatch.‘ Byl z toho šokovaný, že to zasáhlo až do Francie a že to tak vyletělo.“
„Přemýšlejte, jak dlouho už je součástí popkultury,“ doplnil Herman. „Lidi k němu chodí jen kvůli Breaking Bad. Aby k němu někdo přistoupil a řekl: ‚Tuhle videohru, která právě vychází — miluju tě v ní‘, to pro něj není běžné.“
Připomeňme, že v Dispatchi jde o jeho hlas — nikoli o digitální podobu nebo capture performance. „Myslím, že tehdy mu to došlo — že je to skutečné,“ řekl Herman. „Že to něco znamená.“
To, že ho lidé na ulici v Paříži chválili právě za práci v Dispatchi, podle tvůrců zvyšuje šanci, že by se k dalším projektům AdHoc — nejpravděpodobněji druhé sezóně Dispatchu — v budoucnu vrátil. „Upřímně si myslím, že to muselo udělat to, co udělalo, aby měl chuť to dělat znovu,“ dodal Herman se smíchem.
Dispatch se stal pro AdHoc studiovým milníkem. Studio několik let zápasilo o to, aby hru prosadilo a vydalo; nakonec jim pomohlo partnerství s komunitou Critical Role, po kterém hra rychle zaujala publikum a dosáhla dvou milionů prodaných kusů. Teď AdHoc řeší, co bude dál s Dispatchem, zároveň pracuje i na hře založené na dobrodružstvích Critical Role.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net