Bungie vyřešilo žalobu o plagiátorství od autora, který tvrdil, že studio použilo části příběhu Destiny 2

Bungie vyresilo zalobu o plagiatorstvi od autora ktery tvrdi 1763226035417

Studio Bungie uzavřelo autorskoprávní spor se spisovatelem Matthewem Martineauem poté, co ho tento autor obvinil, že prvky jeho díla byly použity ve hře Destiny 2 — včetně kampaně Red War a rozšíření Curse of Osiris.

Podle zpráv byla věc urovnána mimosoudně, avšak podmínky dohody, včetně případné finanční kompenzace, zůstávají neveřejné.

Bungie se v květnu neúspěšně snažilo žalobu zamítnout; federální soudce tehdy rozhodl, že řízení může pokračovat, protože studio nedokázalo předložit uspokojivé důkazy potřebné k tomu, aby byl případ odložen. Jako jeden z možných důkazů by mohly sloužit pracovní kopie Destiny 2 obsahující původní příběhovou kampaň, tyto části však už nejsou ve hře dostupné — byly odstraněny a přesunuty do kontroverzního „vaultu” s archivovaným obsahem.

V soudním podání se o vyjednávání uvádí: „Dnešního dne proběhla před níže podepsaným magistrátním soudcem konference ohledně urovnání. Vyjednávání byly úspěšné a vedly k vyrovnání všech nároků. Soud děkuje zástupcům stran za jejich úsilí při dosažení smírného řešení.“

Strany mají šedesát dní na to, aby se proti dohodě odvolaly a pokračovaly u soudu, ale v tuto chvíli „se všechny strany pevně dohodly na kompromisu”.

Tato dohoda přichází v nelehkém období pro Bungie, které letos čelilo hned několika obviněním z neoprávněného použití cizí tvorby u značek Marathon i Destiny 2. Studio také nedávno přiznalo, že v chystané hře Marathon bylo použito dílo externího umělce bez svolení. Podobné problémy se objevily i u návrhů a designů pro Destiny 2.

Zároveň proti Bungie běží další velká žaloba: režisér Destiny 2 a rebootu Marathon Christopher Barrett žaluje studio za údajné „protiprávní propuštění” s nárokem 200 milionů dolarů. Společnost Sony na některé z těchto tvrzení zareagovala a popsala Barrettovy údajně znepokojivé komunikace se ženami-podřízenými — včetně „sexuálně naladěných her typu Pravda nebo odvaha”.

Navyše se ukázalo, že Destiny 2 po akvizici Bungie společností Sony za 3,6 miliardy dolarů nedosáhlo očekávání; ve zprávě o výsledcích Sony uvedla ztrátu v herním segmentu kvůli opravným odpisům části nehmotných a jiných aktiv Bungie souvisejících s Destiny 2.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net