Fanoušci Final Fantasy XIV mají obavy, že Jonathan Bailey — letos zvolený „People’s Sexiest Man Alive“ — mohl být u postavy G’raha Tia v novém updatu 7.4 přehodnocen, nebo alespoň nahrával za méně příznivých podmínek.
Bailey postavu oblíbeného „cat boya“ G’raha Tia dabuje už od rozšíření Stormblood z roku 2017. Tehdy ale ještě nebyl tak známý — pozornost mu přinesly série jako Bridgerton, muzikál Wicked nebo seriál Jurassic World: Rebirth, díky nimž jeho sláva výrazně vzrostla.
Tento týden vyšla aktualizace 7.4 pro Final Fantasy XIV, která přidala pokračování příběhu i píseň od Toma Morella (Rage Against The Machine). Mnozí hráči si ovšem všimli, že hlas G’raha Tia zní jinak než dříve.
Podívejte se na trailer k updatu 7.4:
V diskusi na Redditu někteří hráči navrhují, že buď postavu dabuje někdo jiný, nebo Bailey nahrával mimo studio — třeba mezi natáčením jiných projektů. Uživatelé poukazují i na to, že jeho mluvené pasáže byly v několik prvních úkolů silně omezené: „Měl dohromady jen dvě repliky v prvních dvou úkolech a v jednom okamžiku jen ukázal palec nahoru,“ píše jeden z nich. To podle nich nesedí k postavě, která je obvykle velmi emotivní.
Autor původního příspěvku později dodal, že si myslí, že stále jde o Baileyho, ale kombinace chraplavého hlasu a nekvalitního mikrofonu „dodává jeho projevu jakousi drsnost“.
Fanoušci zveřejňují i porovnávací klipy a tweety, aby ukázali rozdíly v dabingu. Jeden z uživatelů porovnal verze z 7.0 a 7.4 a domnívá se, že není přefunkován — jen nahrával na telefon nebo horší mikrofon, takže ekvalizace zvýraznila výšky, zatímco ve studiu jeho hlas bývá basovější.
?ref_src=twsrc%5Etfw">December 16, 2025So I did a quick little comparison between 7.0 and 7.4 G'raha Tia, it seems that he HAS NOT been recast, I just think he's recording his lines from his phone or a subpar mic setup, the EQ is sorta way more treble-y, when his voice is usually bassy with the studio mics they use. pic.twitter.com/AYYZYadgWU
Jiný tweet zmiňuje Baileyho zmínky o oteklém jazyku z dřívějšího období a doufá, že to nebyl právě tento zdravotní problém, který ovlivnil současné cutscény — konkrétní scéna v Tulliyolalu podle autora zní natolik jinak, že ho to vyvedlo z míry.
?ref_src=twsrc%5Etfw">December 16, 2025I really hope the lines I heard in the earlier cutscenes for MSQ was just Jonathan Bailey with that swollen tongue he mentioned in this interview 🥺
However, the scene in particular in Tulliyolal towards the beginning sounds so different from the acting that it threw me off.
V rozhovoru pro BAFTA Bailey sám uznal důležitost postavy pro fanoušky a popsal, jak se snažil u role zůstat i během intenzivní divadelní sezóny. „Vím, jak důležitá je tahle postava pro tolik lidí,“ řekl. „Byl jsem odhodlaný od ní neodstoupit — když jsem dělal Company [ve West Endu v roce 2018], musel jsem asi týden nahrávat během dne, když jsem měl večer osm představení, a měl jsem zanícený jazyk. Takže si myslím, že existuje pár hodin hraní, kdy zní trochu špulivě, to je kvůli tomu. Takže se omlouvám.“
Ukázka rozhovoru BAFTA:
Fandové doufají, že Bailey na projektu stále pracuje, i když kvalita některých nahrávek působí odlišně. Jeho zástupce prohlásil, že v tuto chvíli nebude k Final Fantasy XIV poskytovat komentáře ani se účastnit rozhovorů. Společnost Square Enix na žádost o vyjádření nereagovala.
Je zřejmé, že role G’raha Tia byla od vrcholu ve Shadowbringers méně prominentní, ale zda je za tím Bailey nebo prostě rozhodnutí vyprávění, není jasné. Kritika rozšíření Dawntrail mimo jiné poukazovala na to, že několik oblíbených postav nedostalo dostatek prostoru.
Direktor a producent Naoki Yoshida minulý rok uvedl, že záměrně zkoušel posunout zapojení Scions do příběhu tak, aby hráči některé z nich viděli v aktivnější roli až později — šlo o vědomý pokus o experiment s rovnováhou děje a postav.
Zda bude G’raha Tia nebo jiné populární postavy v budoucnu méně hrané nebo z příběhu odejdou, se pravděpodobně dozvíme na nadcházejících Fan Fest akcích příští rok.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net