Klíčový bývalý člen týmu Grand Theft Auto prozradil, že Rockstar zvažoval řadu neamerických lokací pro sérii, mezi nimi Tokio, Rio de Janeiro, Moskvu nebo Istanbul.
Nejblíže realizaci bylo prý Tokio. „Měli jsme nápady na GTA v Riu de Janeiru, Moskvě a Istanbulu. Tokio se téměř skutečně stalo,“ řekl Obbe Vermeij, bývalý technický ředitel Rockstar North, který pracoval na GTA III, Vice City, San Andreas a GTA V, v rozhovoru pro GamesHub. „Jiné studio v Japonsku mělo převzít náš kód a udělat GTA: Tokyo. Nakonec k tomu ale nedošlo.“
Podívejte se na video níže:
Vermeij dodal, že v praxi hrává roli i opatrnost: „Lidé mají rádi divoké nápady, ale když na tom stojí miliardy dolarů, je příliš snadné udělat to, co už známe. Navíc Amerika je prakticky epicentrem západní kultury — všichni znají ta města, i ti, co tam nebyli, mají jejich mentální obraz.“
Vtipně poznamenal: „Myslíme si, že je nepravděpodobné, že by to příště bylo v Bogotě, zvlášť když do projektu jde čím dál víc peněz. Nedává smysl umisťovat hru do nějaké okrajové lokace jen kvůli novince. GTA: Toronto? Prostě by to nefungovalo.“
GTA se dosud jen zřídka odehrávalo mimo města inspirovaná Spojenými státy — většina dílů se točí kolem Los Santos (volně Los Angeles), Liberty City (volně New York) a Vice City (volně Miami). Jedinou výjimkou byla kdysi rozšíření s londýnskou tématikou pro první díl Grand Theft Auto z prostředí roku 1969, a tím to v podstatě končí.
„Bojím se, že jsme uvízli v tom okruhu asi pěti amerických měst. Zvykni si na to,“ řekl Vermeij s nadsázkou.
Podobný důvod vracení se k americkým metropolím zmínil i spoluzakladatel Rockstar a bývalý hlavní scénárista GTA Dan Houser. Vysvětlil, že do měst jako Miami, New York nebo Los Angeles se hodí vše — od extrémního bohatství až po bídu, od lesku a glamouru po organizovaný zločin. Jiná velká města možná tyto prvky mají, ale chyběla by jim podle něj „klíčová ingredience“ — zbraně.
„Potřebovali jste zbraně,“ řekl Houser. „Potřebovali jste ty větší než životní postavy. Hra byla tak hodně o Americe — možná z pohledu někoho zvenčí — že by jinde prostě nefungovala stejně.“
Když byl Vermeij dotázán, zda by se série někdy mohla přesunout do Evropy, odpověděl: „To prostě není realistické. Rád bych to viděl, a kdyby se hry dělaly ještě rok, tak jo, můžete si trochu pohrát, ale to nezískáte, když je mezi díly GTA dvanáct let.“
Dodal, že kvůli technologickým změnám a velikosti projektů není nutné zkoušet úplně nové lokace — hráči neřeknou, že si GTA 6 nepustí, protože hráli Vice City. „Je to úplně jiné. Jejich se vrátí do New Yorku. Vrátí se do LA, nebo možná do Las Vegas. Obávám se, že jsme uvízli v tom okruhu asi pěti amerických měst. Musíme si na to zvyknout.“
Potvrzeno je, že Grand Theft Auto 6 nás vrátí do fiktivního Miami, tedy Vice City, ale v současném nastavení, ne v osmdesátkách jako původní Vice City. Hra bude mít dvojici protagonistů — Lucii Caminos a Jasona Duvala — což bude poprvé, co má GTA hratelnou ženskou hlavní postavu. GTA 6 má vyjít v listopadu příštího roku.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net