Escape from Tarkov dnes na Steamu drží hodnocení Mostly Negative poté, co včerejší očekávaný debut na platformě provázely problémy se stabilitou a výkonem — někteří hráči se ani nemohli přihlásit, natož hrát.
Vývojář Battlestate přiznal, že hráči narážejí na „problémy s připojením k serverům a autorizací v launcheru“, a uvedl, že jeho technický tým „aktivně pracuje na stabilizaci herních serverů a autorizačních služeb“. Za vzniklé potíže se společnost omluvila.
Podívejte se na ukázku gameplaye:
Přesto to neodradilo tisíce nespokojených uživatelů od toho, aby nechali negativní recenze — z více než 7 200 komentářů přidaných od včerejšího spuštění označilo svou zkušenost jako pozitivní pouze 34 % hráčů. Někteří tvrdí, že si ani nemohou vytvořit účet kvůli potížím s připojením a probíhající údržbě serverů a webových stránek.
Jeden recenzent to vystihl obrazně: „Escape from Tarkov není hra. Je to kosmické trestání poslané lhostejnými bohy, aby lidstvu připomnělo jeho bezvýznamnost. Spustit ji je jako dobrovolně strčit obličej do rozbité štěpkovačky. Nic nedává smysl. Registrace zásahů je naprosto náhodná. Zvuk nefunguje, všichni se pohybují naprosto potichu. Bossové a Scavové procházejí dveřmi, jako by tam nebyly. Hráči upadají do zoufalství při dalším serverovém chybovém hlášení. Každý raid je esej o zklamání, shakespearovská tragédie napsaná opilými mývaly v plamenech. Escape from Tarkov se nehraje — vydržuje se, vydržuje se, dokud se šílenství nestane jediným přítelem.“
Vývojář navíc veřejně sdílel informaci o problémech na svém oficiálním účtu a poděkoval hráčům za zájem o vydání 1.0, přičemž upozornil, že kvůli velkému provozu mohou někteří hráči narážet na potíže s připojením a autorizací v hře i launcheru. Battlestate zopakoval, že technický tým pracuje na stabilizaci.
?ref_src=twsrc%5Etfw">November 15, 2025We thank players for their interest in the release of #EscapefromTarkov 1.0 and are aware that due to high traffic, some players may experience problems connecting to servers and authorising in the game and launcher.
Our technical team is actively working to stabilise the game…
Jiný hráč s nadsázkou ohodnotil situaci palcem nahoru: „Escape From Maintenance: Mental Warfare 10/10 — hra tak těžká, že si ani účet nezaložím, aniž bych nepřišel o rozum.“ Někdo jiný stručně napsal: „Měli by přidat funkci, kde se dá tu hru fakt hrát.“
Battlestate dříve už jednou slova omluvy použil — minulý rok se společnost omluvila a otočila rozhodnutí o omezení exkluzivního PvE režimu pouze pro velmi drahou edici hry poté, co na to hráči silně zareagovali. Teď tedy opět čelí nespokojenosti komunity kvůli technickým potížím.
Vývojář sice potvrdil, že pracuje na opravě, ale v době psaní článku se neobjevily žádné další aktualizace od Battlestate na sociálních sítích ani na Steamu.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net