Jak Assassin’s Creed Shadows poběží na Switch 2: vše, co potřebujete vědět

Jak assassin s creed shadows pobezi na switch 2 vse co potre 1764316832296

Pokud jsme netrpělivě čekali na Assassin’s Creed Shadows na Switch 2, čekání se krátí: hra dorazí na konzoli v úterý 2. prosince. Ubisoft mezitím zveřejnil podrobnější informace o tom, jak hru na Nintendu technicky upravili a jaké exkluzivní funkce pro Switch 2 připravil.

Shadows vyšlo na ostatních platformách již v březnu po několika odkladech a přesunulo sérii do feudálního Japonska 16. století s dvojicí hlavních postav Yasukeho a Fujibayashi Naoe. Kritika hru většinou přijala dobře.

Verze pro Switch 2 bude obsahovat všechny dosavadní aktualizace hry s výjimkou rozšíření Claws of Awaji, které je plánované na rok 2026. Ubisoft také uvádí, že další aktualizace pro Switch 2 budou vycházet synchronně s ostatními platformami a že pracuje na specifických vylepšeních pro konzoli — lze tedy počítat s optimalizačními záplatami a podporou klávesnice a myši při hraní v doku.

Podívejte se na ohlášení pro Switch 2:

Výkon a vizuální kompromisy

Ubisoft cílí na „stabilních 30 fps“ jak v dockovaném režimu, tak v handheldu. Tvůrci prý odvedli hodně práce na úrovni kódu, aby optimalizovali a upravili herní architekturu — díky tomu bylo možné zjednodušit některé technické aspekty kvality bez zásadního zásahu do herního zážitku a bohatosti světa.

Místo hardwarově náročného ray‑traced global illumination používají na Switch 2 upečené (baked) globální osvětlení, a to především z důvodů paměti RAM. Úroveň detailů, dosah vykreslování, rozlišení textur a načítání objektů byly „pečlivě doladěny“, aby se udržel plynulý chod. V hustě zalidněných oblastech jich bude méně, aby byla zajištěna plynulost, ale podle Ubisoftu zůstává atmosféra prostředí do velké míry zachována.

Pro plynulejší výkon je navíc implementována podpora DLSS.

Handheld režim a další funkce

V přenosném režimu se tvůrci museli smířit s kompromisy u kvality obrazu, dosahu vykreslování a LOD nastavení kvůli omezením GPU. Naopak se do hry dostává podpora proměnné obnovovací frekvence (VRR) a také HDR.

Mezi funkce specifické pro Switch 2 patří ovládání dotykem při procházení mapy a menu. Hra rovněž podporuje cross‑progression přes Ubisoft Connect, takže můžeme plynule přecházet mezi platformami, pokud jsme Shadows hráli nebo plánovali hrát jinde.

Připomínáme, že Assassin’s Creed Shadows vychází na Switch 2 v úterý 2. prosince.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net