Studio Larian sice do svého vývojového procesu zapojuje generativní umělou inteligenci, nicméně podle šéfa Swena Vincka nově ohlášená hra Divinity nebude obsahovat žádný AI‑vytvořený materiál.
AI jako nástroj, ne jako autor
Vincke v rozhovoru uvedl, že Larian používá AI k prozkoumávání nápadů, rozšiřování interních prezentací, tvorbě koncept artů a psaní dočasných textů. Přesto ale AI značně nezrychlila práci tak, jak by studio doufalo.
O budoucí Divinity Vincke jasně řekl: „Vše jsou lidscí herci; všechno píšeme sami.“
I když se uvnitř studia objevily určité námitky vůči používání AI, Vincke věří, že „v tuto chvíli s tím v podstatě všichni ve firmě souhlasí“.
Rychleji než Baldur’s Gate 3
Larian má v plánu zkrátit dobu vývoje Divinity a dokončit hru rychleji než u Baldur’s Gate 3. Vedle AI studio zvažuje i paralelní vývoj questů a příběhových linií místo lineárního postupu, a zároveň se rozrůstá počet zaměstnanců.
O růstu firmy Vincke řekl: „Myslím, že spousta zakladatelů má stejný problém. Musím být velký, jinak nemůžu udělat svou videohru. S růstem přichází spousta povinností, o kterých jste si nemysleli, že je někdy budete mít, ale máte je a snažíte se s nimi vypořádat. Velikost vás vystaví novým problémům, které byste si ani nedokázali představit.“
Postoj ke AI z minulosti
Už na loňském GDC Vincke Eurogameru řekl, že AI rozhodně nevidí jako náhradu vývojářů, ale spíš jako nástroj, který „nám umožní dělat víc věcí“. Dodal, že se jedná o experimenty a že technologie ještě není v takovém stavu, aby se dala plně využít v praxi.
Co o Divinity dál víme
Vincke také označil nadcházející Divinity jako „my osvobození“ a potvrdil, že půjde o tahové RPG.
Zpětná podpora předchozí hry
V těchto dnech vyšlo i upgrade současné generace pro Larianův předchozí titul Divinity: Original Sin 2 — nyní je dostupný na Switch 2, PS5 a Xbox Series X/S.
Podívejte se na oficiální trailer níže:
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net