Jedna z nejhlasitěji rezonujících věcí kolem sci‑fi RPG Exodus, kromě toho, že vizuálně i atmosférou připomíná Mass Effect, je účast hollywoodského herce Matthew McConaugheyho v jeho první herní roli. Ztvárňuje postavu C.C. Orleva, která je zatím zahalena tajemstvím, a jeho hlas provází i nový trailer hry.
McConaughey však nedávno upoutal pozornost i tím, že podepsal dohodu, jež umožňuje generovat jeho hlas pomocí AI firmou ElevenLabs — společnosti, do níž také investoval. Vyvstává tedy přirozená otázka: jde v Exodusu opravdu o jeho skutečný hlas, nebo byl nahrávkou vytvořenou umělou inteligencí?
„Ne, ne. Všechno, co je v Exodusu — stoprocentně — jsou speciální nahrávky VO nahrané přímo pro nás,“ řekl Chad Robertson, spoluzakladatel vývojářského studia Archetype, v našem rozhovoru. „Matthew má samostatnou smlouvu, kterou si domluvil s ElevenLabs, což je jeden z nejznámějších nástrojů pro generování hlasu pomocí AI, a kterou používají i jiné herní společnosti. Lidé tak mohou jeho hlas využívat v jiných, ne‑specifických VO sezeních. On k tomu má spoustu přísných pravidel, jak to může být použito.“
Podívejte se na trailer odhalený na The Game Awards 2023:
Robertson nám zároveň zdůraznil, že i když je tato situace překvapivá, jejich spolupráce s McConaugheym je velmi konkrétní. Dodal, že technologický vývoj povede k dalším změnám v odvětví: „Pokud se z nějakého důvodu — kvůli nákladům nebo kvalitě — stane využívání AI přijatelné a běžnější, budeme muset být chytří a rozumní v tom, jak ji adoptujeme. Ale v současnosti to neplánujeme.“
Nemáme v plánu používat generativní AI pro žádné části hry, ale vyhrazujeme si právo to změnit.
Konkrétně jsme se Robersona zeptali, jestli se při vývoji Exodusu vůbec využívá generativní AI — není to tak. „Co se týká hry, momentálně nemáme v plánu použít generativní AI pro žádný její prvek,“ řekl. „Ale vyhrazujeme si právo to změnit, pokud to bude nezbytné k dosažení požadované kvality, nebo kvůli časovému plánu či rozpočtu. Teď to ale není náš záměr.“
„Jako tvůrci máme obrovský respekt k umění obecně. A víte jak — je to u nás v týmu horké téma, zabírá část našich pátečních meetingů. Náš tým je v tom neuvěřitelně zapálený. Přesto se v průmyslu děje evoluce a myslím, že to bude čím dál rozšířenější věc, které se bude muset každý postavit.“
Archetype během The Game Awards představil nový trailer k Exodusu, který nám poskytl další sestřih ze sci‑fi dobrodružství, v němž se budeme snažit uniknout technologické nákaze tím, že si složíme vlastní loď a posádku. V roli hrdiny Jun Aslana budeme hrát za zdánlivě obyčejnou osobu, která má kompatibilitu se starodávnou a mocnou technologií, jež se objeví během hry.
Exodus často srovnávají s Mass Effectem — a podobnost je umocněná tím, že na projektu pracují bývalí vývojáři z BioWare, včetně scenáristy Drew Karpyshyna, který stál u prvních dvou Mass Effectů; Chad Robertson také pochází z BioWare.
Přesto jsou mezi těmito tituly i podstatné rozdíly, především mechanika dilatace času. Čím blíže se budete pohybovat rychlostí světla, tím více času uplyne, což vám umožní přímo zažít dlouhodobé důsledky svých rozhodnutí. O tom napíšeme více příští týden.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net