<pPodle producenta série Silent Hill Matoi Okamota a autora Ryukishi07 je úspěch Silent Hill f částečně dán „hype“ a komunitními diskuzemi, které hru obklopily — jak uvedli v rozhovoru pro Dengeki Online (výňatky přeložil Automaton).
Okamoto upozornil, že dnešní herní debaty ubíhají velmi rychle: „Hry, o kterých se mluví i měsíce po vydání, jsou obvykle ty, kolem kterých se dá spekulovat a analyzovat, a často inspirují spoustu fanartů postav. Z vlastní zkušenosti vidíme, že tituly, které generují takový zájem, zůstávají živé déle.“
Ryukishi07 doplnil, že horory se nakonec redukují na to, jak moc s nimi hráč rezonuje. Proto bývají protagonisti těchto her spíš mlčenliví — aby se do hry lépe vžili právě sami hráči. „Nejde o to, aby postava vyvolávala pocit ‚chci být jejím kamarádem‘, je to spíš temné přitažlivé kouzlo,“ dodal.
To ovšem neznamená, že všechny budoucí díly Silent Hill budou nutně akčnější nebo zasazené v Japonsku. Ryukishi07 poznamenal, že poslední hra by neměla automaticky určovat, jak se má série dále ubírat. Pokud bude směr, kterým jsme se s Silent Hill f vydali, dobře přijat, může to ale rozšířit paletu výrazových prostředků, které série nabízí.
Hru jsme si užili a udělili jí čtyři z pěti hvězdiček — její rozporuplná první polovina ustupuje brilantnímu, snovému druhému dějství, které stojí za počátečním bojem. Vývojář Neobards mezitím vydal aktualizaci, která má zpříjemnit opakované hraní a zjednodušit bojové sekvence pomocí snadnějšího „casual“ režimu.
Podívejte se na recenzi Eurogameru na YouTube:
Pokud vás zajímá víc o Silent Hill, kolega Matt rozebírá, proč je Blooberův remake Silent Hill 2 podle něj přesně tím, čím remake být má.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net