„Mnoho věcí se ztratilo v překladu,“ říká šéf Larianu Swen Vincke po bouři kolem generativní AI – slibuje po svátcích AMA o Divinity, „abychom vám poskytli více informací“

Mnoho veci se ztratilo v prekladu rika sef larianu swen vinc 1766142090454

Larian oznámil, že po novém roce uspořádá AMA (Ask Me Anything), během kterého chce fanouškům podrobněji vysvětlit svou práci s generativní umělou inteligencí. Oznámení přichází po výrazné vlně kritiky, která se rozjela v reakci na nedávná prohlášení studia.

Šéf Larianu Swen Vincke v příspěvku na sociálních sítích zdůraznil, že by bylo „nerozumné, kdybychom nehodnotili nové technologie“, a že úspěchy studia pramení z toho, že lidem umožňuje pracovat po svém. Podle něj jde o zlepšení pracovních podmínek a konečný výsledek pro týmy, hry a hráče.

Kontroverze vypukla poté, co Vincke prohlásil do médií, že studio používá generativní AI, a současně ujistil, že jejich nově ohlášená hra Divinity nebude obsahovat žádný obsah vytvořený AI. To ale některé hráče a tvůrce rozčílilo, což vedlo k lavině dotazů a obav.

„Sakra, lidi, my rozhodně netlačíme na to, abychom nahrazovali concept arty AI,“ reagoval Vincke na sociálních sítích. Vysvětlil, že studio používá nástroje AI spíše k prozkoumání referencí a inspirací, a že vývojáře najímají pro jejich talent — nikoli kvůli tomu, aby jen napodobovali návrhy stroje.

V reakci na bouři komentářů plánuje studio poskytnout veřejnosti prostor pro dotazy. „Uběhl týden od oznámení Divinity, našeho dalšího RPG, a mnohé se ztratilo v překladu,“ napsal Vincke. „DNA Larianu je v tom, že dáváme lidem svobodu. Vše, co děláme, má sloužit týmům, hrám a hráčům. Lepší pracovní den, lepší hra. Naše úspěchy pramení z toho, že lidem umožňujeme pracovat po svém a ukázat své nejlepší schopnosti a řemeslo, abychom mohli vytvořit ta nejlepší RPG, jaká můžeme.“

„V tom kontextu by bylo nezodpovědné, kdybychom nové technologie nezkoumali. Naše procesy se neustále vyvíjejí a pokud nejsou efektivní nebo nekorelují s tím, kým jsme, uděláme změny. Abychom vám dali více informací, uděláme po vánočních prázdninách AMA s různými odděleními, kde budete moci přímo položit otázky ohledně Divinity a našeho vývojového procesu. Datum oznámíme v novém roce. Mezitím vám všem přeju krásné svátky!“

Larian Divinity představil minulý týden během The Game Awards. Manažer studia zároveň uvedl, že hra naváže na obrovský úspěch Baldur’s Gate 3, bude tahová a podle jeho slov jde o „nás bez zábran“ — tedy projekt, kde studio ukáže, co v něm je.

Podívejte se na oznamovací trailer:

Vincke k situaci napsal na X (Twitter):

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net