Monster Hunter Wilds konečně dostává plán optimalizací pro PC u příležitosti Title Update 4, ale hráči nejsou nadšení

Monster hunter wilds konecne dostava plan optimalizaci pro p 1765450888184

Capcom po dlouhém čekání uvolnil oficiální trailer na bezplatný Title Update 4 pro Monster Hunter Wilds, který vyjde 16. prosince. Nový obsah láká na návrat staršího Elder Dragona Gogmaziosa, ale většina komunity si v posledních 24 hodinách všímá hlavně něčeho jiného: vývojáři představili roadmapu optimalizací výkonu pro PC.

Podívejte se na prezentaci níže:

Roadmapa je rozdělena do tří fází: změny, které dorazí příští týden spolu s Title Update 4, další plánované vylepšení v lednu 2026 a dodatečné optimalizace v únoru 2026. Tyto opravy Capcom sliboval už dříve letos v srpnu.

První vlna změn slibuje opravy zaměřené na CPU a GPU – jedná se o úpravy zpracování snímků, kolizí a omezení počtu efektů zobrazovaných najednou. Cílem je snížit zátěž procesoru a grafiky „odstraněním zbytečných procesů“ a vývojáři mluví o více než 100 konkrétních vylepšeních, která se dotknou konzolových i PC verzí hry.

V lednu přijde další balík, který by měl přinést nejmarkantnější rozdíl. Capcom zde zpřístupní nové grafické a CPU nastavení spolu s novými přednastaveními, což umožní lépe snižovat výpočetní nároky. Dojde i k vylepšení procesu kompilace shaderů (což je u mnoha hráčů jedním z hlavních problémů) a k lepšímu využití VRAM. Vývojáři také pracují na zlepšení streamování vysokoresolutních textur, které se ukázalo být dalším úzkým hrdlem na PC.

Únor pak doplní další obecné optimalizace a přidání úrovní kvality level-of-detail (LOD) pro polygonální modely, tedy změny, které sníží zátěž GPU. Tato část je zaměřená primárně na PC.

To všechno zní dobře, ale komunita zareagovala rozpačitě. „Kámen po kameni dávkují optimalizace, lol,“ píše jeden hráč. „Představte si, kdyby byla hra optimalizovaná už při vydání — možná bych jí věnoval víc než 30 hodin,“ dodává další. Jeden z uživatelů si stěžuje: „Vypadá to, že věci, které by opravdu měly pomoct, odložili až na lednový patch. Nechápu, proč nezačnou u těch nejzásadnějších položek. Monster LOD až v únoru? To mělo být hned při startu!“

Tyto připomínky nejsou bez základu. Problémy s výkonem hru sužují od únorového vydání 2025 a přestože je Capcom připouští, opravy přicházejí pomalu. Výsledkem byly masivní negativní recenze, slabší prodeje mimo období vydání a tlak i na hodnotu akcií vydavatele.

Fanoušci se navíc obávají, že plánované DLC (něco na způsob Iceborne nebo Sunbreak) by mohlo ve výsledku všechny optimalizace znovu zhoršit — podobná situace se dříve stala s Iceborne. Hra má v jádru dobré základy, takže doufáme, že tyto aktualizace odstraní hlavní problémy pro PC hráče, kteří se cítí opomenuti kvůli potížím s RE Enginem.

Zda to ale po roce od vydání postačí, aby se někteří hráči vrátili, uvidíme během několika měsíců.

Optimisation roadmap for Monster Hunter Wilds. | Image credit: Capcom

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net