„Odpovědnost leží plně na nás jako vydavateli“ – Paradox přebírá vinu za slabé prodeje Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

Odpovednost lezi plne na nas jako vydavateli paradox prebira 1764252033839

Společnost Paradox přiznala, že slabé prodeje Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 částečně přičítá tomu, že hra leží mimo její hlavní oblast odbornosti. To podle vydavatele ztížilo odhadnout, jak se titul bude komerčně uplatňovat.

Šéf Paradoxu Frederik Wester to oznámil spolu s informací o odpisu kapitálových nákladů na vývoj ve výši 355 milionů SEK (přibližně 28 milionů liber). „Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je silná upírská fantasy a jsme spokojeni s prací vývojářů na hře,“ uvedl Wester. „Dlouho jsme měli vysoká očekávání, viděli jsme dobrý titul s pevnou značkou v žánru s širokým dosahem.

„Měsíc po vydání bohužel vidíme, že prodeje neodpovídají našim projekcím, což si vyžaduje tento odpis. Odpovědnost za to nese plně naše společnost jako vydavatel. Hra je mimo naše jádrové oblasti a zpětně je jasné, že nám to ztížilo odhadnout prodeje.“

„Budeme hodnotit, jak nejlépe rozvíjet silný katalog značky World of Darkness do budoucna.“

Paradox také potvrdil, že se chce v budoucnu více soustředit na své hlavní segmenty, zatímco bude zkoumat možnosti dalšího rozvoje značky World of Darkness.

Úřední čísla prodejů nebyla zveřejněna, ale odhady GameDiscover.co (sdílené průmyslovými zdroji) naznačují, že se mohlo prodat jen kolem 121 500 kopií, což by znamenalo přibližně 3 miliony liber v tržbách. To je zdaleka nedostatečné na pokrytí vývojových nákladů; Bloodlines 2 přitom procházel dlouhým vývojem – původně byl oznámen v roce 2019, poté projekt prošel zásadními změnami a byl nakonec předán jinému vývojářskému týmu, což vyústilo v verzi, kterou máme nyní.

Wester zároveň slíbil, že Paradox doručí slíbené post-release rozšíření, která byla součástí deluxe edic a nahradila dříve plánovaný přístup ke dvěma z šesti upírských klanů. Jedno z DLC se zaměří na tvrdého šerifa upírů Bennyho Muldoona, druhé pak na uctívanou majitelku nočního klubu Ysabellu Moore.

„Náš plán po vydání zůstává pevný,“ řekl Wester. „V nadcházejícím roce dodáme aktualizace a slíbená rozšíření.“

Podívejte se na video, které rozplétá dlouhý a problematický vývoj hry:

Paradoxovo přiznání přišlo krátce poté, co bývalý šéf vývojářů z The Chinese Room, Dan Pinchbeck, prohlásil, že projekt měl zásadní problém s názvem. Podle něj pojmenování „Bloodlines 2“ vyvolalo nereálná očekávání toho, jaká hra má být. Pinchbeck vzpomínal na schůzky, kde se snažili přesvědčit vydavatele, aby hru takto nenazýval – zjevně bez úspěchu. Ptáme se, zda kdyby se tomu věnovalo více pozornosti, mohla být situace Paradoxu odlišná.

Nejde přitom o první případ, kdy Paradox zmiňuje rizika spojená s odklonem od své hlavní oblasti – strategií. Vnitřní zástupci firmy dříve přiznali, že ač jim záleží na zkoušení nového, musí být v takových projektech disciplinovanější a s nižšími investicemi čím dál více zpět od odlišných žánrů. Jak uvedli, čím dál od jádra, tím by mělo být nižší i finanční riziko.

Samotné očekávání podle jména však nebylo jediným problémem Bloodlines 2. I posuzovaná jako relativně lineární akční hra naráží na řadu nedostatků a v konečném součtu působí dutě a zapomenutelně. Pro podrobnější rozbor si můžete pustit recenzi na YouTube:

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net