PUBG tvůrce Brendan „PlayerUnknown“ Greene plánuje nový multiplayerový FPS

Pubg tvurce brendan playerunknown greene planuje novy multip 1763042440788

Brendan Greene, známý pod přezdívkou PlayerUnknown a tvůrce, který pomohl nastartovat battle-royale žánr (nejdříve v modu pro Arma, pak v H1Z1 a později v PlayerUnknown’s Battlegrounds), připravuje nový rozsáhlý multiplayerový shooter. Současný záměr počítá s bitvami až v režimu 100 proti 100 hráčům.

Tento shooter má být druhou hrou v Greeneově tříčlenném plánu her, který se tvoří v jeho studiu PlayerUnknown Productions, řekl nám při videohovoru. První hra z plánu, Prologue: Go Wayback — přežití v divočině se zaměřením na orientaci v terénu — má být brzy v early access a dojde na ni 20. listopadu.

Podívejte se na trailer k Prologue: Go Wayback:

Abychom pochopili vizi druhé hry, musíme volně nahlédnout do širší představy tří her, které Greene plánuje. Každá z nich má být jiným zážitkem sloužícím k otestování různých částí ambiciózní nové technologie pro tvorbu her — generování světů v měřítku celé planety. Není to přehnané, když říkáme, že Greene má cíle téměř jako přestavba internetu — o tom se ale zmíníme v samostatném článku.

Hra číslo jedna, Prologue: Go Wayback, byla původně vytvořena právě proto, aby se otestovalo generování terénu na úrovni „planety“. Pokaždé, když se hraje, hra náhodně vygeneruje nový zalesněný svět o rozměru 8×8 km, ve kterém hráči přežívají a prozkoumávají. Hra číslo dvě má mezitím sloužit k testování systémů jako střílení a multiplayer.

„Hra dvě má testovat omezený multiplayer, možná až 100 proti 100 hráčům,“ vysvětlil Greene. „Je to spíš mix FPS a RTS. V hlavě to mám takto — cílem je otestovat terény ve větším měřítku. Díky tomu můžeme vyzkoušet FPS mechaniky, interakce mezi NPC a síťové protokoly v rozsahu. Takže hra dvě je právě tímto.“

„A pak hra tři,“ dodal, „je ta, kde opravdu přejdeme na velkorozměrný multiplayer. Vezmeme všechno, co jsme se naučili z předchozích dvou her o generování terénu, umožníme hráčům vytvářet vlastní planety a postavíme síť, která poběží pro cokoliv — ať už to bude FPS nebo cokoliv jiného, co si budou chtít v těchto světech vytvořit.“

Kolik už z Hry dvě opravdu existuje? „Zatím máme obecné koncepce na vysoké úrovni,“ řekl Greene. „Mám v hlavě představu o hře a probíráme, co by to vyžadovalo od týmu — jaký typ časové osy očekáváme. To proto, že tato hra bude používat náš vlastní engine a ne Unreal (který používá Prologue), takže je potřeba, aby náš Melba engine byl v takovém stavu, aby s ním umělecké a designérské týmy mohly pracovat.“

K dispozici je mimochodem i hratelná ukázka tohoto engine Melba na Steamu, označená jako Preface: Undiscovered World.

Ukázka enginu Melba:

„Ale protože jde o hru typu FPS,“ pokračoval Greene, „musí být engine v jiném stavu než při vydání Go Wayback!, které bylo hodně v rané fázi. To chce čas.“

A jak dlouho to potrvá? „Máme obecnou představu, jak dlouho potrvá dostat se k Hře dvě,“ řekl. „A pak u Hry dvě očekáváme další dva, tři, čtyři roky, možná i déle. Máme zhruba desetiletý plán, jak se dostat k Hře tři.“

Prologue: Go Wayback lze navíc už nyní vyzkoušet v otevřeném a bezplatném beta playtestu. Prošli jsme betu a působila na nás velmi silně — zalesněný svět je detailní a poutavý a povětrnostní systémy dokážou být děsivé. Honit se z chatrče do chatrče, když se strhne vánice a klesne teplota, je napínavé až mrazivé. I uvnitř nemusíte být v bezpečí: vítr loupá okny a uvolňuje prkna, takže je důležité mít oheň v krbu, plné břicho a co nejvíc teplého oblečení, které se podařilo sebrat.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net