Britské studio Three Fields Entertainment — známé třeba díky Dangerous Golf nebo Dangerous Driving — oznámilo, že bylo nuceno dát „celý tým na výpověď“, protože vydavatel THQ Nordic (a mateřská skupina Embracer) neprojevili „nadšení ani finanční podporu“ pro další vývoj jejich nejnovější hry Wreckreation.
Wreckreation studio představilo už v roce 2022. Jde o otevřenou závodní hru zaměřenou na tvorbu vlastního obsahu, která vyšla na PC, PlayStation a Xbox v říjnu tohoto roku. V otevřeném prohlášení na X/Twitteru uvedla CEO Fiona Sperry, že jde o „srdcervoucí okamžik“ pro celý tým, a doufá, že veřejné sdílení situace možná přiměje někoho, aby v projektu viděl potenciál.
Podívejte se na trailer níže:
V prohlášení studio napsalo, že od vydání Wreckreation pracovalo intenzivně — s nasazením a oddaností — na aktualizacích hry, poslouchalo komunitu a dodávalo opravy a funkce, o které hráči žádali. Tým je na tuto práci hrdý, ovšem realita pro nezávislé studio je teď tvrdá: ze současných prodejů hry nelze v dohledné době očekávat žádné příjmy.
Ve veřejném příspěvku Sperry doplnila, že studio muselo většinu letošního roku financovat z vlastních zdrojů, včetně veškerého post-launch obsahu. Bez ochoty a finanční podpory od vydavatele pro pokračování vývoje nejsou schopni studio dál udržet ve stávající podobě. Rozhodnutí prý bylo mimořádně bolestné.
V samostatném tweetu studio uvedlo, že po dvanácti letech budování a péče o Three Fields Entertainment nyní „musí sdělit jednu z nejtěžších zpráv“ — tedy umístit celý tým na výpověď.
?ref_src=twsrc%5Etfw">December 4, 2025Today I am having to share one of the hardest messages of my career. After twelve years of building and nurturing Three Fields Entertainment, I am forced into the situation of today placing our entire team on notice of redundancy.
Since the launch of *Wreckreation*, our small… pic.twitter.com/4lq7irQrNF
Wreckreation byl navíc jedním z titulů, které mateřská společnost Embracer plánovala vydat v rozšířeném seznamu 76 her pro fiskální rok 2025/26. Embracer si ale v minulosti vysloužila kritiku za akvizice, po kterých následovaly hromadné propouštění a zavírání studií, což situaci Three Fields ještě ztěžuje.
V centru celé záležitosti tak stojí konflikt mezi odhodláním malého vývojářského týmu a nedostatečnou podporou ze strany vydavatele — důsledkem je bolestné rozhodnutí o restrukturalizaci, které postaví budoucnost studia do nejistoty.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net