Hráči Escape from Tarkov kritizují start na Steamu: „Není to hra. Je to kosmické trestání“

Hraci escape from tarkov kritizuji start na steamu neni to h 1763290855925

Escape from Tarkov dnes figuruje se štítkem Mostly Negative poté, co včerejší očekávané spuštění na Steamu provázely vážné potíže se stabilitou a výkonem — někteří hráči se ani nemohli přihlásit, natož si zahrát.

Vývojář Battlestate přiznal, že hráči narážejí na „problémy s připojením k serverům a autorizací v launcheru“ a sdělil, že jeho technický tým „aktivně pracuje na stabilizaci herních serverů a autorizačních služeb“. Vývojáři se omluvili za způsobené potíže.

?ref_src=twsrc%5Etfw">November 15, 2025

Vložená ukázka gameplay (pro představu, o co jde):

Přesto tisíce nespokojených uživatelů zasypaly hru negativními recenzemi — ze více než 7 200 hodnocení od včerejšího spuštění má pouze 34 % pozitivní doporučení. Někteří tvrdí, že kvůli problémům s připojením nebo probíhající údržbě serveru/webu „si ani nemohou založit účet“.

Jeden rozhořčený recenzent to popsal takto: „Escape from Tarkov není hra. Je to kosmické trestání poslané lhostejnými bohy, aby lidstvu připomněli jeho bezvýznamnost. Zapnout ji je jako dobrovolně strčit hlavu do rozbité štěpkovačky. Nic nedává smysl. Hit registration funguje naprosto náhodně. Zvuk nefunguje, všichni se pohybují naprosto tiše. Bosové a Scavové procházejí dveřmi, jako by tam nebyly. Hráče okamžitě zachvátí zoufalství při další chybě serveru. Každý raid je disertací zklamání, shakespearovskou tragédií napsanou opilými mývaly v plamenech. Escape from Tarkov se nehraje — vydržuje se. Vydržuje se, dokud šílenství není jediný přítel.“

Jiné hlášky v recenzích byly sarkastičtější: „Escape From Maintenance: Mental Warfare 10/10 — hra tak těžká, že si ani nemůžu založit účet, aniž bych přišel o rozum.“ Někdo zase stručně navrhl: „Měli by přidat funkci, kde si člověk může hru skutečně zahrát.“

Battlestate dříve potvrdil, že na problému pracuje a sliboval opravy, avšak v době psaní článku na sociálních sítích ani na Steamu nebyly žádné nové informace o dalším postupu.

Letos už studio čelilo kritice i v souvislosti s dřívějšími rozhodnutími — například loni se Battlestate omluvilo a ustoupilo od plánu uzamknout exkluzivní PvE režim do dražší edice hry poté, co hráči reagovali negativně.

Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net