Americký kongresman Ro Khanna veřejně reagoval na používání umělé inteligence v Call of Duty: Black Ops 7 a znovu vyzval k přijetí pravidel regulujících AI ve Spojených státech. Khanna reagoval na virální příspěvek věnovaný „calling cards“ ve hře, které podle mnohých působí, jako by byly vytvořené generativními nástroji.
Na sociálních sítích Khanna napsal: „Potřebujeme regulace, které zabrání firmám využívat AI k likvidaci pracovních míst ve snaze maximalizovat zisky. Umělci v těchto společnostech musí mít slovo v tom, jak se AI nasazuje. Měli by se podílet i na zisku. A mělo by existovat zdanění masového nahrazování zaměstnanců.“
Activision Blizzard na konci minulého týdne v reakci na dotazy uvedl, že ve své tvorbě využívá různorodé digitální nástroje, včetně AI, ale že kreativní proces nadále vede talentovaný tým ve studiích. Ve svém prohlášení firma uvedla, že nástroje slouží k podpoře tvorby herních zážitků, které chtějí hráčům nabídnout.
Podívejte se na multiplayer trailer níže:
Kontroverze kolem calling cards i kampaně v Call of Duty: Black Ops 7 způsobila mezi fanoušky značnou nevoli. Mnozí jsou šokováni tím, jak zjevné je podle nich použití generovaných obrázků v některých částech hry.
Khanna přitom dlouhodobě prosazuje přísnější regulaci AI. Už na začátku roku 2024 volal po širších opatřeních, která by omezila negativní dopady rychle rostoucího průmyslu AI na pracovní trh a soukromí.
Generativní AI se začíná prosazovat i v herním průmyslu. Mezi zmiňované příklady patří plány některých velkých společností výrazně nahradit lidské procesy AI (například v oblasti testování kvality), průzkumy na veletrzích ukazující, že značná část vývojářů AI využívá, a veřejná prohlášení vedoucích představitelů studií, kteří chtějí technologii implementovat do svých provozů. Tyto pohyby se netýkají jen východních firem — i velké západní korporace nahlížejí na AI jako na klíčovou součást budoucí strategie.
Pokud vás zajímá kritické zhodnocení hry, britský recenzent Jeremy Peel popsal Call of Duty: Black Ops 7 tak, že přes posun pryč od singleplayeru jde o „nejjednostrannější a nejhomogennější díl za desetiletí“, ale zároveň dodal, že hra nabízí konzistentně zábavný zážitek, pokud ji přijmete na jejích vlastních podmínkách.
Zdroj článku a fotografií: Eurogamer.net